Priser

Angivna priser på våra böcker inkluderar 6% moms.

Betalning

Betalning sker via Klarna som erbjuder betalning via faktura, konto/delbetalning eller kort. Klarna har också tillfälliga kampanjer du kan utnyttja.

Vänligen observera att Klarna skickar faktura och orderinformation via e-post. Därför är det viktigt att du anger en korrekt e-postadress i kassan.

Returrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningan. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela vår kundservice. Observera att du som köpare står för returfrakten.

Återbetalning

När du handlar hos oss betalar du via Klarna. Eventuella återbetalningar går genom Klarna (www.klarna.se). Kontakta oss på kundservice@historiskamedia.se med information om din order, så inleder vi en process för återbetalning.

Returadress

Förlagssystem AB
Tunavägen 90
791 61 Falun

Vänligen märk kuvertet med "Returer"

Särskilda önskemål

Har du särskilda önskemål kring din leverans, kontakta oss på förlaget så lägger vi beställningen manuellt.

Leverans

Böckerna packas och skickas som postpaket från vår distributör Förlagssystem i Falun. Förlagssystem står även som avsändare på försändelsen. Böckerna skickas med A-post. Observera att vi endast levererar varor inom Sverige. Om paketet är för stort för att rymmas i din brevlåda kommer du att få en postavi för att hämta paketet hos närmaste postombud. Icke uthämtade paket returneras automatiskt efter 14 dagar.

Leveranstid

Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar vid order före kl 12. Böckerna skickas som A-post vid vikt upp till 1 kilo, och som paket över 1 kilo från vårt lager i Falun.

Leverans utanför Sverige

I nuläget levererar vårt lager endast beställningar inom Sverige. För leverans utanför Sverige kan du vända dig till din lokala bokhandel med titel och ISBN-nummer, så kan de beställa boken åt dig.

Reklamation

Vi reserverar oss för eventuella fel i leveransen. Vid felaktig leverans vill vi att du kontaktar oss på kundservice@historiskamedia.se så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Felaktig vara ska reklameras inom 5 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
Skadat gods skall anmälas senast 5 dagar efter mottagandet annars är reklamationen ej giltig. Dokumentera alltid skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.

Har du frågor kring din beställning?

Hör gärna av dig via e-post till kundservice@historiskamedia.se så besvarar vi ditt mejl så snart vi kan.

Tack för att du handlar hos oss!